Strona główna » Publikacje » Publikacje zagraniczne » Interpersonal communication in healthcare

Interpersonal communication in healthcare

18 grudnia 2022

Komunikacja jest podstawową umiejętnością kliniczną, która, jeśli jest wykonywana kompetentnie i skutecznie, ułatwia nawiązanie relacji zaufania między personelem medycznym a pacjentem, pomaga w tworzeniu prawdziwie terapeutycznego sojuszu. Oprócz kompetencji personelu medycznego pacjentom-klientom powinno oferować się chęć, życzliwość, otwartość i troskę podczas konsultacji medycznych. Sposób, w jaki personel medyczny reaguje na potrzeby i żądania pacjenta jest elementem wpływającym na poprawę wydajności, przyczyniając się jednocześnie do wzrostu prestiżu jednostki medycznej i rosnącego zainteresowania nią pacjentów-klientów.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738399117301362?casa_token=ZdQngp EQ9yMAAAAA:oIzfZ3sUXDwAUV-r0MikPaX9FwDsSiiSM-hwBelET1Q1VIFHYxcfbrrityZYGxC66syjV4rR