Strona główna » Aktualności

Aktualności

Komunikacja kliniczna – porównanie opinii lekarzy i pacjentów

(relacja lekarz-pacjent) https://www.researchgate.net/publication/315715708_Komunikacja_kliniczna_-_porownanie_opinii_lekarzy_i_pacjentow Badanie objęło 100 lekarzy oraz 373 pacjentów klinicznych. Celem badania była ocena komunikacji medycznej z punktu widzenia...

O przywrócenie rangi założeń etycznych w medycynie współczesnej

“Celem pracy jest zwrócenie uwagi na problemy etyczne w medycynie obserwowane w relacji lekarz - pacjent. W niektórych przypadkach związek ten charakteryzuje się zjawiskiem odczłowieczenia, zwłaszcza gdy pacjenta traktuje się jak przedmiot. Oznacza to między innymi,...

Narracyjność choroby i nadejście medycyny jutra

https://www.researchgate.net/profile/Mateusz-Szubert- 2/publication/338337579_Narracyjnosc_choroby_i_nadejscie_medcyny_jutra/links/5e0ddc86 299bf10bc38a34e5/Narracyjnosc-choroby-i-nadejscie-medcyny-jutra.pdf Celem artykułu jest wielopłaszczyznowe podejście do choroby...

Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie

Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności...

Komunikacja z pacjentem

Komunikacja z pacjentem to książka dla lekarzy, która uczy jak słuchać, jak rozmawiać, rozwiązywać konflikty i jaki sposób udzielać wsparcia, czyli jak budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także jak pokonywać pojawiające się...

Komunikowanie o zdrowiu chorobie i leczeniu

Zbiór artykułów poświęcony jest szeroko rozumianej problematyce na styku psychologii i medycyny. Prace zebrane zostały w logicznie ustalone trzy działy przedstawiające zasadnicze problemy związane z przedstawieniem badań nad komunikacją społeczną w zakresie pojmowania...

Komunikacja w opiece medycznej

Książka porusza zarówno zagadnienia ogólne - np. znaczenie komunikacji zawodowej w relacji lekarz-pacjent, potrzeby pacjenta - jak i szczegółowe, dotyczące zasad i specyfiki kontaktu z określonymi grupami pacjentów. Autorzy posługują się czytelnymi i pomocnymi...

Jak rozmawiać z pacjentem

Autor opracował tę książkę, poświęconą komunikacji międzyludzkiej, z myślą o pracownikach służby zdrowia. Jego zdaniem, każdy lekarz powinien umieć tak rozmawiać z pacjentem, aby postawić diagnozę i określić dalsze leczenie, nie tracąc jednocześnie okazji do...

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności:: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do...

Kompetencje psychologiczne w pracy lekarza

Wykonujecie państwo bardzo trudny zawód. I bardzo odpowiedzialny. I bardzo piękny. Podejmując decyzje o wyborze leczenia, kierując się dobrem pacjenta, informując o efektach leczenia, cieszycie się z każdego powrotu do zdrowia ale czasem też, znosicie frustracje...