Strona główna » Baza wiedzy » Zalecenia lekarza » Patient–provider communication and low-income adults: Age, race, literacy, and optimism predict communication satisfaction

Patient–provider communication and low-income adults: Age, race, literacy, and optimism predict communication satisfaction

16 grudnia 2022

Celem artykułu była ocena, czy umiejętność czytania, pisania i liczenia oraz optymizm są związane z zadowoleniem dorosłych o niskich dochodach z umiejętności komunikacyjnych świadczeniodawcy. Osoby dorosłe o niskich dochodach ( N = 131) rekrutowano z siedmiu hrabstw w stanie Indiana w ramach programów uniwersyteckich. Dane ankietowe ujawniły, że cztery zmienne istotnie przewidywały satysfakcję: wiek, rasa, umiejętność czytania i pisania oraz optymizm. Dorośli o niskich dochodach w obecnym badaniu byli bardziej krytyczni w stosunku do umiejętności komunikacyjnych świadczeniodawcy. W populacjach o niskich dochodach zadowolenie z komunikacji może być niższe w przypadku grup, które tradycyjnie są aktywne w interakcjach lekarz-pacjent (np. Młodsi pacjenci, pacjenci z wyższymi umiejętnościami czytania i pisania). Świadczeniodawcy powinni nadal poszukiwać sposobów ułatwiania dialogu z tymi grupami, które nie mają na to ochoty.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0738399106003235?via%3Dihub